سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، وزیر نیکویی برای ایمان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]


ارسال شده توسط تندیس تنهایی در 84/6/29:: 10:9 عصر

سلام دوستان عزیز

امروز ، روز ولادت منجی عالم بشریت ، یوسف زهرا (س) ، مهدی موعود (عج) هست .

من این روز عزیز رو به همه شما تبریک عرض میکنم و از ایزد منان میخوام که انشاالله هر چی میخواین بهتون بده .

همچنین امروز سالروز تولد این وبلاگ هست . قبل از هر چیز میخوام از خداوند متعال و آقا امام زمان (عج) که با نام و یاد ایشون این وبلاگ شکل گرفت ، تشکر کنم که به من کمک کردن تا بتونم وبلاگ رو به اینجا برسونم و امروز جشن تولدش رو همراه با شما دوستان خوبم برگزار کنم . بعد از اون از همه شما عزیزان درخواست میکنم که من رو در هر چه بهتر شدن وبلاگ یاری کنید با نظرات و انتقادات سازنده خودتون ، انشاالله .

خوب عزیزان همونطور که همه شما در جریان هستید من بعد از یه مدت دوری دوباره اومدم و شروع کردم به نوشتن . و تقریبا میتونم بگم که به همه دوستان گذشته ام سر زدم و ازشون درخواست کردم که به اینجا بیان . اما متاسفانه وبلاگ تعداد کثیری از دوستان سابق من بسته شده بود ( در واقع فکر میکنم که خودشون وبلاگشون رو بسته بودن ) . به همین دلیل من قصد دارم یه تجدید نظری در لینکدونی وبلاگ بکنم تا دوستانی که میخوان از این قسمت وبلاگ استفاده کنن وقتشون تلف نشه ، من قصد دارم با اجازه همه شما اکثر لینکها داده شده رو پاک کنم و از تمامی دوستانی که لینک من رو توی وبلاگشون گذاشتن یا اینکه میخوان من لینکشون رو توی وبلاگم بگذارم تقاضا دارم که در قسمت نظرات بنویسن که من در اسرع وقت انشاالله اطاعت امر کن و لینک های عزیزان رو داخل لینکدونی بگذارم .

خوب بگذریم . نمیدونم چند نفر از شما آلبوم جدید سیاوش قمیشی رو گوش کرده . توی این آلبوم یه آهنگ هست به نام تصور کن . من وقتی برای اولین بار این آهنگ رو گوش کردم ناخودآگاه زمانی برام تداعی شد که آقا امام زمان ظهور کردن و همه جا رو پر از عدل و داد کردن .

تصور کن ..................................

تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته

جهانی که هر انسانی تو اون خوشبخت خوشبخته

جهانی که تو اون پول و نژاد و ثروت ارزش نیست

جواب همصدایی ها پلیس ضد شورش نیست

نه بمب هسته ای داره نه بمب افکن نه خمپاره

دیگه هیچ بچه ای پاشو روی مین جا نمیذاره

همه آزاد آزادن همه بی درد بی دردن

تو روزنامه نمیخونی نهنگا خودکشی کردن

جهانی رو تصور کن بدون نفرت و باروت

بدون ظلم خودکامه بدون وحشت و تابوت

جهانی رو تصور پر از لبخند و آزادی

لبالب از گل و بوسه پر از تکرار آبادی

تصور کن اگه حتی تصور کردن جرمه

اگه با بردن اسمش گلو پر میشه از سرمه

تصور کن جهانی رو که توش زندان یه افسانه اس

تمام جنگای دنیا شدن مشمول آتش بس

کسی آقای عالم نیست برابر با همن مردم

دیگه سهم هر انسانه تن هر دونه ی گندم

بدون مرز و محدوده وطن یعنی همه دنیا

تصور کن تو میتونی بشی تعبیر این رویا

.................................. یغما گلروئی

 

 

این هم قسمتهایی از اولین نوشته ام که دقیقا یک سال (قمری) پیش من با اون نوشتن رو در اینجا آغاز کردم . امیدوارم که مورد استفاده و عنایت شما عزیزان قرار بگیره .

 نام مبارک ایشان: « م ح م د » و نام مادرشان - به اختلاف روایات- «نرجس; ریحانه; سوسن; صیقل; حکیمه; مریم‏» مى‏باشد.

تاریخ زاد روز آن حضرت - نیز به اختلاف - شب جمعه نیمه شعبان‏سال 255 هـ . ق ، یا 8 شعبان سال‏256 هـ . ق و یا23 رمضان سال 258 هـ . ق به نگارش آمده است.

لیکن مشهور آن است که تولد با سعادت آن حضرت در شب جمعه نیمه‏شعبان سال 255 هـ . ق واقع شده است. این تاریخ نود هزار و دویست وسى و یک روز(90231) از مبدا هجرت گذشته را نشان مى‏دهد وبرابر است‏با روز پنجشنبه دهم مرداد سال 248(10/5/248) شمسى‏که به اتفاق در شهر سامره واقع گردیده است.

کنیه آن حضرت، ابوالقاسم و القاب ایشان: « مهدى ، حجه‏الله ، بقیه‏الله ، صاحب‏الزمان ، خلف صالح ، منتظر ، قائم ، خاتم و...» است .

سید بن طاوس از ابوجعفر قمى نقل کرده است: در شهر قم ‏اخترشناسى بود از قوم یهود که در اخترشناسى و حساب نجوم‏برجستگى و مهارت ویژه داشت، روزى «احمد بن اسحاق‏» او راحاضر کرد و گفت: در فلان وقت نوزادى به دنیا آمده است، طالع اورا بگیر و میلادش را محاسبه کن، اخترشناسِ یاد شده ، طالع مولودرا گرفت و درباره محاسبات نجومى [که از آنها احکام نجوم را استخراج و استنباط مى‏کنند] و نظر به عمل آورد، آنگاه رو به‏احمد بن اسحاق کرد و گفت: نمى‏بینم این فرزند از آن تو باشد،جز این نیست که این مولود یا پیامبر است‏یا وصى پیامبر، نجوم‏دلالت دارد این نوزاد مالک شرق و غرب گیتى مى‏شود، مالک خشکى ودریا کوه، صحرا و بیابان، حتى روى زمین هیچ‏کس باقى نمى‏ماند جزاین که به دین او مى‏گرود و به ولایت او معتقد مى‏گردد.

اعتقاد به موعود نجات ‏بخش

1 - در مذاهب یهود، نصارى، مانى، زرتشت و اسلام از انتظارموعودى نجات‏دهنده سخن به میان است که او خواهد آمد و همه جهان ‏را اصلاح خواهد نمود ، مثلا یهودیان و مسیحیان چشم به راه رجعت‏حضرت مسیح(ع) دوخته‏اند. این سخن برگزیده از کتاب «اشعیاء»باب شصت و یکم است.

در مذاهب یهود، مسیح و زرتشت قبل از ظهور نجات‏دهنده نیروهاى‏بدى ظاهر مى‏شوند، نزد یهود هجوم یاءجوج و ماءجوج، نزد عیسویان‏اژدها یا جانور «یوحنایى‏» و پیامبر کذاب، نزد زرتشتیان‏«مار ضحاک‏» که همان «دجال‏» مسلمانان است.

نزد هر سه ملت نجات‏دهنده از دودمان عالى مرتبه خواهد بود، نزدیهودیان و عیسویان از نژاد پادشاه اسرائیل، نزد زرتشتیان‏«سوشیانس‏» پسر زرتشت است.

مسلمانان نیز معتقدند انهدام نیروى دجال یا پیامبر کذاب به‏دست امام غایب (عج) انجام خواهد گرفت که او نیز از اولاد پیامبراسلام(ص) است.

پیروان دین «مانى‏» نیز معتقدند که «مانى‏» در آخر زمان‏ ظهور خواهد کرد و نام او «خردشهرایزد» است، وقایعى که با ظهور او مصادف مى‏شود، عبارت است از علامات شگفت‏انگیزى که درآسمان پدید مى‏آید و دال بر آمدن «خرد شهر ایزد» مى‏باشد، او دانش را پیش از تکمیل «فرشگرد» به دنیا مى‏آورد، فرشتگانى ازشرق و غرب به فرمان او فرستاده مى‏شوند و به همه اهل دنیا پیام‏مى‏فرستد، اما اشخاص شرور او را انکار مى‏کنند.

2 - علامه مجلسى در بحار بابى را ویژه اخبارى ساخته که از طریق‏کاهنان بر روى الواح و سنگ‏نوشته‏ها به دست انسان رسیده ومى‏نویسد:

«چون خبر شکست رستم فرخزاد در جنگ قادسیه به یزدگرد ساسانى‏فرزند شهریار رسید، وبه او گفته شد رستم کشته و پنجاه هزار از نیروهاى او از پا درآمدند، یزدگرد اهل خانه، زن و فرزند را به‏قصد فرار از مداین خارج کرد و در برابر باب ایوان مداین ‏ایستاد و گفت: سلام بر تو اى ایوان اینک از تو روى مى‏گردانم ‏لیکن یا من به تو باز خواهم گشت و یا مردى از فرزندانم. « وراجع الیک، اناء او رجل من ولدى ‏». که هنوز زمان او نزدیک‏ نشده و روزگار او نرسیده است.

سلیمان دیلمى مى‏گوید: بر امام صادق(ع) وارد و از این مساله‏پرسیدم که منظور یزدگرد از این جمله که یا مردى از فرزندانم‏به ایوان کسرى باز خواهد گشت، چیست؟

فرمود: او صاحب شما حضرت قائم (عج) به امر خداوند عزوجل است که‏فرزند ششم از فرزندان من است که از یزدگرد متولد گشته پس‏فرزند او به شمار مى‏رود.

برگرفته شده از سایت بلاغ

....................................................................

کلام بزرگان: حضرت صاحب الزمان (عج) فرموده اند:

من مایه امان زمینم ، چنان که ستارگان مایه امان اهل آسمان اند.

معرفی سایت: وبلاگ جدیدترین موسیقی ایرانی (عمو حامد)

آوای ماندگار: آهنگ تصور کن / سیاوش قمیشی / آلبوم روزهای بی خاطره.

سنن النبی (ص): رسول خدا (ص) با هر کس روبه‏رو می‏شد، سلام می‏داد، هم به کوچک، هم بزرگ.

سنن النبی، علامه طباطبایی، ص41، 43 و 75.

سربلند و پیروز باشید


کلمات کلیدی :

   1   2   3      >